Hankook nu ook eerste montage op de SUV GLC van Mercedes-Benz

  • Auto / SUV

Hankook breidt het productassortiment voor premium SUV’s verder uit

Bandenfabrikant Hankook breidt haar productlijn voor het SUV-segment verder uit. Behalve voor een hoge mate aan comfort en veiligheid werd het vlaggenschip van het bedrijf, de Ventus S1 evo² SUV, vooral ontwikkeld voor de groeiende groep sports utility vehicles, oftewel de SUV’s, met een extreem lage en competitieve rolweerstand. Deze band werd onlangs ook door Daimler AG gekozen als eerste montage band (OEM-band). De gehele productie van deze type banden vind plaats in de Europese high-tech fabriek van Hankook in Hongarije.

Neu-Isenburg, Duitsland, 28 maart 2017 – Hankook, fabrikant van premiumbanden breidt haar bandenassortiment voor het premium performance autosegment verder uit met een aanvulling op de productlijn voor de high-end band Ventus S1 evo² SUV. De banden zijn niet alleen ontwikkeld met het oog op veiligheids- en comfortgerelateerde aspecten, die typisch zijn voor premium automodellen, zoals de nauwkeurige handling, uitmuntende remprestaties op zowel een droog als een nat wegdek, de hoge mate van richtingsstabiliteit en de geringe afrolgeluiden. De engineers van Hankook hebben tevens een aanzienlijke vermindering van de rolweerstand weten te realiseren. Dit laatste werd bereikt door de toepassing van een ultramodern mengsel van styreenpolymeer en silica, dat niet alleen voor een enorm goede grip zorgt, maar ook beter is voor het milieu.

Het bedrijf zal de specifieke high-performance SUV-versies, met hun uitzonderlijk lage rolweerstand, uit haar reeds meerdere malen bekroonde Ventus-lijn nu ook voor de populaire Mercedes-Benz CLC en GLC Coupé leveren. De laatste generatie middenklasse SUV’s van de in Stuttgart gevestigde premium automobielfabrikant worden af fabriek voorzien van de Hankook Ventus S1 evo² SUV. Hankook levert voor de Mercedes-Benz GLC banden in de maten 235/65R17 V MO of 235/60R18 V MO. In het bijzonder de 18 inch MO-versie onderscheidde zich tijdens de testfase door de opmerkelijke lage rolweerstand en werd daarom door Daimler AG gekozen als OEM-band voor de CO2-emissie relevante EU-markten. Bovendien werd de sportieve Mercedes-Benz GLC Coupé uitgerust met de 19 inch-uitvoering in verschillende bandenmaten 235/55R19 Y MO (voorwielen) en de 255/50R19 Y MO (achterwielen) die perfect bij de dynamische rijeigenschappen van de coupé passen.

“De superieure prestaties van het product zijn het bewijs dat wij in staat zijn om de markt te voorzien van de ultramoderne technologie en topkwaliteit van Hankook in alle premium automobielsegmenten – bedrijfswagens, bussen, maar ook in het populaire SUV-segment,” vertelt Ho-Youl Pae, directeur van Hankook Tire in Europa. “Wij zijn bijzonder trots op het feit dat de OEM-banden voor Daimler AG ook de profielen omvatten voor de Mercedes-Benz GLC en de GLC Coupé, die zijn ontwikkeld in samenwerking met ons in Duitsland gevestigde onderzoeks- en ontwikkelingscentrum en volledig in onze vooruitstrevende Europese productiefaciliteit worden geproduceerd.”

De doordachte technologie van de Ventus S1 evo² SUV van Hankook, met de meervoudige loopvlakradius en een karkas van dubbellaags rayon, ondersteunt tevens de SUV-terreinkarakteristieken door voor een maximaal contact van het loopvlak met de ondergrond te zorgen. Het op de innovatieve DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) geïnspireerde 3-laags blokontwerp van de band zorgt met de speciale trapsgewijs geplaatste buitenste ribblokken, tijdens de gehele levensduur van de band voor een gelijkmatige grip, zelfs wanneer de band verder slijt.

Door de vulcanisatie bij lagere temperaturen te verlengen, wordt een opvallende verbetering in de verbinding tussen de verschillende materialen bereikt en voor de samenstelling van de rubbercompound wordt een betere verbinding van het carbon black (koolstof) met de rubbermoleculen gerealiseerd. Dit resulteert in veel minder warmteontwikkeling tijdens het rijden en heeft daardoor een positief effect op de dynamiek en dan vooral op de rolweerstand en de slijtage. Bovendien verbetert de nieuw ontwikkelde styreenpolymeer de grip van de band enorm ten gunste van remprestaties en de tractie op natte wegen.